Yazı İçeriği

CPC Nedir?

Açılımı “Cost Per Click” olan CPC’nin türkçe karşılığı tam olarak “Tıklama Başına Maliyet” anlamı taşımaktadır. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biri olan CPC bazı alanlarda PPC (Pay Per Click) olarak da karşımıza çıkabilir. 

Google’da arama yaptığınızda karşınıza çıkan Google Ads reklamları CPC çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnektir. 

CPC Reklamcılık Nedir?

CPC reklamcılıkta en sık kullanılan model, tıklama başı maliyettir. Bu modelde, reklamveren bir tıklama için verebileceği maksimum fiyatı teklif eder. Bir reklam her gösterildiğinde, sistemde bir dahili açık artırma başlatılır. Kalite puanı ve teklif ne kadar yüksek olursa, reklamın hedef kitleye gösterilme olasılığı o kadar yüksek olur. Burada ücretlendirme sadece reklama tıklayınca yapılır. Bu sayede şirketler reklam bütçelerini kontrol edebilir ve reklam kampanyalarına verilen tepkileri değerlendirebilirler.

CPC Nasıl Belirlenir?

CPC, aşağıda görselde gösterildiği gibi maksimum teklifiniz, kalite puanınız ve aynı anahtar kelime için teklif veren diğer reklamverenlerin reklam sıralaması gibi faktörler tarafından belirlenir. Kalite puanınız fazlaysa daha düşük teklifler vererek daha yüksek reklam sıralamalarına sahip olabilirsiniz. Bu sıralamalar hesaplandıktan sonra asıl CPC’niz açığa çıkar. CPC hesaplanırken, sizden sonra en yüksek teklifi veren kişinin reklam sıralaması kullanılır. Bu sıralamayı sizin kalite puanınıza böldükten sonra 1/100 ile çarparak CPC hesaplanır.

Bu örnekte olduğu gibi Reklamveren A’nın tıklama başı maliyeti hesaplanırken, kendisinden sonra en yüksek teklifi veren ilk kişinin (B) reklam sıralaması (16) kullanılır. 

CPC Kullanarak Maliyet Nasıl Hesaplanır?

Cpc ile maliyet hesaplamak için bilmemiz gereken 2 değerden biri CPC (Tıklama Başına Maliyet) diğeri de Tıklama Sayısıdır.

Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örneğin:

Verdiğiniz bir reklam için CPC değeri 15 Krş. (0,15 TL)

Reklamın tıklanma sayısı 600 olursa

Maliyet = 0.15 x 600 = 90 TL’dir

CPC Neden Önemlidir?

Tıklama Başı Maliyet (CPC), maliyeti arttıran en temel unsurlardan biridir. Reklamdan kazanacağınız karlılığı (ROI: Return on Investment) etkilediğinden dolayı reklamlarınız için önemli bir metriktir .  

Google Ads’de İyi Bir CPC Ne Kadar Olmalıdır?

Ortalama tıklama başı maliyet, sektörünüze, işletme türünüze ve reklamı yaptığınız ağlara göre değişiklik gösterir. Kurumsal yazılım, hukuk ve finans gibi rekabet oranı daha yüksek olan sektörlerin tıklama başı maliyetleri diğerlerinden daha yüksek olma eğilimi göstermektedir.

Tıklama Başı Maliyeti Nasıl Düşürebiliriz?

Google Ads reklamverenleri, reklam tıklamaları için harcadıkları ücretleri düşük tutarken ziyaretçi trafiğini de artırmak isterler.

Ortalama tıklama başı maliyetinizi düşürebilmek için kalite skorunuzu artırabilirsiniz. Bu sayede daha düşük maliyetlerle reklam sıralamanızı koruyabilir hatta üst sıralara çıkabilirsiniz. Kalite skorunuzu etkileyen faktörler:   

  1. Tıklama Oranı (CTR): Reklamınızın arama sonuçlarında görüldüğünde ne sıklıkta tıklandığının bir ölçüsüdür. Tıklama oranını nasıl yükseltebileceğinizi anlattığımız yazıyı buradan okuyabilirsiniz.
  2. Reklam Alaka Düzeyi: Reklam metniniz teklif verdiğiniz anahtar kelimeleri içeriyorsa daha tüksek tıklama oranı ve kalite puanı elde edebilirsiniz.
  3. İniş Sayfası (Landing Page): Eğer ki iniş sayfanız, anahtar kelimeleriniz ve reklamlarınızla alakalıysa, ziyaretçiler aradıklarını kolaylıkla bulabilir ve işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bu da demek oluyor ki kullanıcı deneyimini (UX) güçlendirerek kalite skorunuzu artırabilir ve CPC’nizi düşürebilirsiniz. Sayfa hızınızı yüksek tutmak, bu konuda atabileceğiniz en önemli adımlardan biridir. Page Speed Insights gibi araçları kullanarak sayfa hızınızı ölçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Email Bültenimize Abone Olun!

En Yeni Güncellemeleri ve Sektörden Haberleri İlk Sİz Öğrenin!

Daha Fazla Yazı

Dijital Pazarlama

Push ve Pull Marketing Nedir?

Pazarlama hem sanat hem de bilimdir. Mesajınızın fark edilmesini sağlamak için yaratıcı olmalısınız, ancak yaklaşımınızda da kesin ve kararlı olmalısınız. Pazarınız kadar müşterilerinizi de düşünerek

Devamını Oku »
Mobil Pazarlama

2019’da 3 Mobil Pazarlama Trendi

Pazarlama trendleri her sene değişiyor. İşletmelerin bulundukları sektörde ayakta kalması için değişen trendlere ve akımlara uyum sağlaması gerekiyor. Aksi durumda, daha önce de birçok örnekte

Devamını Oku »